Ce este profitul?

0
134
Ce este profitul?

Ce este profitul? Profitul este ceea ce rămâne din veniturile firmei după ce au fost plătite cheltuielile, costurile și impozitele implicate în susținerea activității comerciale. Profitul se calculează ca venituri totale minus cheltuielile totale. Când cheltuielile sunt mai mari decât veniturile, firma înregistrează o pierdere. Dacă o companie suferă pierderi prea mult timp, aceasta intră în faliment.

Orice profit câștigat se întoarce înapoi către proprietarii de afaceri, care aleg fie să retragă dividende pentru a folosi banii în scop personal, fie să-i reinvestească în afacere. 

Ce îți spune profitul?

Profitul reprezintă banii care rămân în firmă după ce s-au achitat toate cheltuielile și taxele. 

Principalul obiectiv al oricărui antreprenor este de a evita pierderile și de a crește profitul. Fie că este vorba de un stand de limonadă sau de o corporație, obiectivul principal al oricărei afaceri este de a câștiga bani. Prin urmare, performanța unei afaceri se bazează pe profitabilitate, în diferitele sale forme. Unii analiști sunt interesați de rentabilitatea de top, în timp ce alții sunt interesați de profitabilitatea înainte de impozite și alte cheltuieli. Alții încă se preocupă de rentabilitate numai după ce au fost plătite toate cheltuielile.  

Tipuri de profit

Analiza profitului este strâns legată de venituri și cheltuieli, care reprezintă valoarea facturilor emise sau primite, indiferent dacă acestea au fost încasate sau plătite.

Ce tipuri de profit trebuie să analizezi pentru a ști care este situația financiară a firmei tale?

  • profitul brut
  • profitul operațional 
  • profitul net 

Unde le găsești? Toate cele trei tipuri de profit se regăsesc în contul de profit și pierdere

De ce sunt importante cele trei tipuri de profit? Fiecare tip de profit oferă analiștilor mai multe informații despre performanța unei afaceri. Pentru o analiză detaliată privind rentabilitatea firmei se poate face o comparație cu firmele competitoare pe parcursul mai multor exerciții financiare.

Cum îți poți crește profitul?

Există doar două modalități de a crește profitul.

Maximizarea profitului prin creșterea veniturilor

Veniturile pot fi crescute prin 

  • creșterea prețurilor
  • creșterea numărului de clienți sau 
  • extinderea numărului de produse vândute fiecărui client.

Creșterea veniturilor prin creșterea prețurilor se poate face doar dacă există o cerere suficientă. Clienții trebuie să dorească produsul suficient cât să fie dispuși să plătească prețuri mai mari. 

Nici creșterea veniturilor prin creșterea numărului de clienți nu este o variantă satisfăcătoare din cauza costurilor de marketing. 

Astfel, cea mai bună opțiune rămâne extinderea numărului de produse vândute fiecărui client. Totuși, pentru a avea rezultate, trebuie să-ți cunoști clientul suficient de bine pentru a ști ce produse conexe ar putea dori.

Maximizarea profitului prin reducerea costurilor

Reducerea costurilor poate face o companie mai eficientă și, prin urmare, mai competitivă. Odată ce costurile scad, afacerea poate reduce prețurile și astfel poate să atragă potențiali clienți de la competitorii săi. 

Dacă alegi această metodă de maximizare a profitului este important să profiți de avantaj pentru a îmbunătăți serviciile/produsele oferite și pentru a reacționa mai rapid la nevoile clienților.

Rămâi informat pentru afacerea ta!

Articolul precedent1.100 de firme anchetate de DNA pentru posibila fraudare în cadrul Măsurii 3, Granturi pentru IMM. Lista completă a aplicațiilor suspecte
Articolul următorCe este profitul brut?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.