Sediul social: avocat sau StartPost? Ce alegi dacă nu vrei să folosești locuința personală

Sediul social: avocat sau StartPost? Ce alegi dacă nu vrei să folosești locuința personală

Sediul social: avocat sau StartPost? Ce alegi dacă nu vrei să folosești locuința personală?

Indiferent că deschizi un SRL, un PFA sau un PFI, în România sediul social este obligatoriu. Chiar dacă lucrezi de acasă, îți desfășori activitatea la terți sau 100% online, firma ta trebuie să aibă o adresă oficială înregistrată la Registrul Comerțului.

Dar ce faci dacă nu vrei să îți declari locuința personală ca sediu social, sau nu vrei să închiriezi un birou separat și cauți o soluție simplă și legală?

Ai la dispoziție două opțiuni:

  1. Găzduirea sediului social la avocat
  2. Serviciul StartPost al Poștei Române

Cum alegi varianta optimă pentru tine? Să vedem ce presupune fiecare din cele două variante.

Sediul social găzduit la avocat

Această opțiune îți permite să folosești adresa unui cabinet de avocat ca sediu social pentru firma ta, pe baza unui contract de asistență juridică.

Ce trebuie să știi despre această variantă?

  • Se poate face pe o durată maximă de 1 an
  • În baza acestui contract primești: adresă oficială, primire corespondență, uneori notificări.
  • Opțional, poți primi consultanță juridică de bază, sau mai pe spețe mai complexe ori detaliate, în funcție de cost.

Cât te costă?

Costurile variază în funcție de serviciile incluse, dar și de zonă. Spre exemplu, pentru București și Cluj prețurile pornesc de la 900 de lei/an, dar pot depăși 1.500 de lei, dacă se optează și pentru primirea corespondenței. De asemenea, variază în funcție de zona în care se află biroul, central, ultracentral etc.

Avantaje vs. dezavantaje

Avantaje:

  • Sediul social găzduit de biroul unui avocat este acceptat fără probleme la Registrul Comerțului
  • Îți oferă o Imagine mai “profesionistă”, mai ales dacă adresa este centrală
  • Ai posibilitatea de a beneficia de servicii juridice de încredere rapid, fără a mai căuta un avocat.

Dezavantaje:

  • Trebuie reînnoit anual
  • Costul poate fi mai mare decât la alte soluții pe termen lung.

Sediul social prin StartPost – Poșta Română

StartPost este serviciul prin care poți folosi adresa unui oficiu poștal ca sediu social.

Ce trebuie să știi despre această variantă?

  • Are o durată de 1, 2, 3 sau 4 ani
  • În baza acestui contract primești: adresă oficială, primire corespondență, notificări SMS/email, păstrarea documentelor până la ridicare.

Cât te costă?

Costul variază în funcție de perioada aleasă. Astfel, tariful la nivel național pornește de la 1.452 lei/an (TVA inclus), dar poți reduce acest cost la 1.306.8 lei/an dacă optezi pentru găzduire pe 4 ani.

Avantaje vs. dezavantaje

Avantaje:

  • Stabilitate pe termen lung (până la 4 ani)
  • Tarif unic național și predictibil
  • Disponibil în orice localitate din țară, folosind infrastructura Poștei Române
  • Primești atât notificare privind corespondența, cât și corespondența propriu-zisă

Dezavantaje:

  • Adresă mai puțin “de imagine” decât una centrală la un cabinet de avocat
  • Nu beneficiezi de alte servicii 

Sediul social: avocat sau StartPost? Ce alegi dacă nu vrei să folosești locuința personală

Trebuie să analizezi atât nevoile afacerii tale, dar și planurile și obiectivele pe termen mediu și lung. Astfel, dacă ai nevoie și de sprijin juridic, sau vrei o adresă mai reprezentativă – mergi pe găzduire la avocat. În schimb, dacă vrei stabilitate și predictibilitate pe termen lung, fără reînnoiri anuale – StartPost e mai potrivit.


Expert Contabil membru CECCAR, pasionată de content marketing, traduc aspectele fiscale și de business într-un limbaj antreprenorial ușor de digerat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *