Nu ai sediu social? Poșta Română îți oferă sediu social prin StartPost – Serviciul de găzduire sediu social de la Poșta Română

StartPost - găzduire sediu social prin Poșta Română

Ești antreprenor sau freelancer la început de drum sau vrei să-ți faci o afacere, dar nu ai sediu social? De la Poșta Română vine o soluție simplificată – StartPost, un serviciu util și legal de găzduire sediu social. Află în cele ce urmează tot ce trebuie să știi despre serviciul de găzduire sediu social de la Poșta Română: beneficiile, condițiile, dar și cum funcționează.

Ce este StartPost?

StartPost este un serviciu oferit de Poșta Română care permite antreprenorilor să utilizeze o adresă poștală a Poștei Române ca sediu social al firmei. Astfel, poți să-ți înregistrezi firma la Registrul Comerțului folosind o adresă oferită de Poștă, fără să ai nevoie de un spațiu fizic propriu sau să închiriezi un birou doar pentru formalități. Serviciul este disponibil începând cu 1 august 2025 și se înscrie în obiectivele asumate prin Programul de guvernare, respectiv Poșta Română-Ghișeu Universal.

Cui se adresează?

Serviciul oferit de Poșta Română este ideal pentru:

  • start-up-urilor și antreprenorilor aflați la început de drum
  • freelancerilor
  • firmele sau PFA-urile care lucrează remote și nu au nevoie de un sediu fizic permanent
  • firmelor care nu dispun de un sediu propriu
  • antreprenorilor și freelancerilor care doresc relocarea sediului social într-un mod simplu și legal.

StartPost este o soluție smart, ideală pentru cei care vor să evite costurile cu închirierea unui spațiu fizic și să obțină rapid toate actele necesare pentru ONRC.

Care sunt beneficiile acestui serviciu?

Este StartPost o soluție bună pentru afacerea ta? Iată care sunt beneficiile pe care le primești:

  • Legalitate: adresa este perfect valabilă pentru înregistrarea firmei la Registrul Comerțului, iar serviciul este oferit în baza unui contract legal.
  • Confidențialitate: îți protejezi adresa personală, mai ales dacă lucrezi de acasă.
  • Reducerea costurilor: nu mai e nevoie să închiriezi un spațiu doar pentru a avea o adresă de sediu.
  • Accesibilitate: serviciul este disponibil în mai multe locații din țară. Prin StartPost, antreprenorii și freelancerii din toate regiunile țării beneficiază de o soluție fiabilă, eficientă și accesibilă, susținută de una dintre cele mai solide infrastructuri naționale.
  • Primirea corespondenței: corespondența ajunge la această adresă și este gestionată de Poșta Română.

Cum funcționează StartPost?

Accesarea serviciului este simplă și poate fi făcută în două moduri:

  1. online, pe site-ul oficial
  2. sau fizic, într-un oficiu poștal.

Mai departe, pentru a-ți schimba sau pentru a înființa sediul social prin intermediul serviciului oferit de Poșta Română trebuie să:

  1. completezi formularul pentru „Găzduire sediu social”
  2. alegi tipul de contract (înființare sau relocare firmă)
  3. semnezi și primești documentele legale necesare pentru înregistrarea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC)

Corespondența ta va ajunge la această adresă și va fi gestionată de Poștă. Astfel, nu mai ai stresul corespondenței, aceasta va veni la tine. 

Ce primești prin StartPost?

Prin acest serviciu de găzduire sediu social, Poșta Română îți oferă:

  • contract de închiriere pentru sediul social al companiei, disponibil rapid și la costuri reduse, oriunde în țară
  • adresă oficială de sediu social, recunoscută de Registrul Comerțului
  • primirea și notificarea corespondenței oficiale (ANAF, instanțe etc.) prin SMS
  • cutiile poștale securizate și numerotate, amplasate în oficii poștale
  • dar și suport digital dedicat antreprenorilor.

StartPost este gratuit?

Nu, serviciul de găzduire sediu social oferit de Poșta Română nu este gratuit. Costul variază în funcție de durata contractului: 

  • 1 an: 1452 lei
  • 2 ani: 2758.8 lei
  • 3 ani: 4051.08 lei
  • 4 ani: 5227.2 lei.

Ce mai trebuie să știi?

  • Serviciul este valabil doar pentru persoane juridice (SRL, PFA etc.), nu și pentru persoane fizice.
  • Contractul are o durată prestabilită (1 an, 2, 3 sau 4 ani), cu posibilitatea de prelungire.
  • Este important să verifici dacă oficiul poștal din zona dorită oferă acest serviciu. Ai aici o listă completă a oficiilor poștale care oferă acest serviciu.
  • Pentru a beneficia de atribuirea online a unui spațiu pentru găzduire sediu social în cadrul unei subunități poștale, este necesară deținerea unei semnături electronice calificate valabile. Dacă nu ai încă semnătură electronică calificată o poți obține în cadrul subunităților poștale, sau poți contacta un furnizor precum Certsign.
  • În cazul în care StartPost nu este o soluție potrivită pentru tine oricând ai la dispoziție celelalte variante pentru sediul social: contract de asistență juridică pentru înființarea sediului social la biroul unui avocat, contract de închiriere, sau contract de comodat.

StartPost este o soluție modernă și legală pentru antreprenorii care caută o alternativă simplă și accesibilă de găzduire a sediului social. Astfel, poți să pornești o afacere fără bătăi de cap legate de chirii sau spații fizice, cu sprijinul unei instituții de încredere – Poșta Română.


Expert Contabil membru CECCAR, pasionată de content marketing, traduc aspectele fiscale și de business într-un limbaj antreprenorial ușor de digerat.

Răspunde-i lui Sediul social: avocat sau StartPost? Imagine vs stabilitate Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Un răspuns la „Nu ai sediu social? Poșta Română îți oferă sediu social prin StartPost – Serviciul de găzduire sediu social de la Poșta Română”

  1. […] StartPost este serviciul prin care poți folosi adresa unui oficiu poștal ca sediu social. […]